Home

Skuteczna promocja firmy. Możliwe?

Promocja firmy Aby prowadzić własny biznes, nie wystarczy mieć świetny pomysł, dobry towar i usługi oraz mnóstwo zapału. Bardzo ważne jest tez zdobywanie klientów, dzięki którym firma będzie mogła się rozwijać. Niemal każda branża w tym celu potrzebuje przemyślanej i umiejętnie dobranej reklamy.

O tym, że promocja firmy jest dźwignią handlu, nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak trzeba zdawać sobie sprawę, że każdy rodzaj działalności wymaga nieco innego rodzaju promocji, dopasowanego do indywidualnych potrzeb. Warto też przemyśleć wydatki na reklamę – nowo powstała firma ma zwykle ograniczony budżet w tym zakresie, dlatego tym bardziej działania reklamowe muszą być jak najbardziej doprecyzowane i skuteczne.

Reklama w mediach tradycyjnych

Reklama w mediachPromocję firmy można prowadzić w przestrzeni realnej lub wirtualnej. Najlepiej, aby odbywało się to dwutorowo, chyba że działalność jest na tyle głęboko zakorzeniona w sieci, że nie wymaga promocji w formie reklamy gazetowej, plakatów czy ulotek. Każda forma reklamy ma nieco odmienne oddziaływanie, inny przekaz i inną skuteczność. Popularna reklama w mediach takich jak telewizja ma potężny zasięg i znacznie podnosi zyski ze sprzedaży produktów czy usług. Jest to jednak przekaz bardzo nietrwały, a przy tym wyjątkowo drogi – mało która początkująca firma może sobie pozwolić na taki wydatek. Kolejny sposób na promowanie firmy to reklama prasowa. Ma również spory zasięg, dociera do potencjalnych klientów, zwłaszcza w przypadku gazet regionalnych, docierających do lokalnych społeczności. Jednak siła oddziaływania takiej reklamy jest sporo mniejsza niż w przypadku reklamy telewizyjnej – przede wszystkim, w druku trudno jest pokazać funkcjonowanie czy działanie reklamowanego produktu czy usługi.

Wydruki reklamy

Wydruki reklamoweSkuteczną forma promocji firmy są wydruki reklamowe – kalendarze, ulotki, gazetki czy listy do klientów. Są skuteczne, pod warunkiem, że przygotowane są na dobrej jakości papierze, mają ciekawy skład graficzny i przejrzysty layout. Trzeba też pamiętać, by wszystkie tego typu materiały reklamowe były spójne z identyfikacją wizualną firmy. Istotne jest logo, kolorystyka, odpowiednio dobrana szata graficzna – te elementy powinny być identyczne na wizytówkach, ulotkach, w gazetkach reklamowych. Szybciej zapadną w pamięć i trafią do świadomości odbiorców na dłużej.

Reklama w internecie

Reklama w interneciePromując firmę nie należy zapominać o szerokich możliwościach reklamy internetowej. Istotna jest dobrze wykonana, przejrzysta strona internetowa, strony na portalach społecznościowych. Jeśli firma ma możliwości finansowe, warto zainwestować w banery na portalach czy forach tematycznych, pasujących do tego, co firma ma w swojej ofercie. Skuteczna jest tez dobrze przeprowadzona kampania marketingu szeptanego. Trzeba jednak pamiętać, że każda reklama w internecie sprawdzi się wyłącznie wtedy, jeśli firma oferuje dobrej jakości produkty lub usługi na profesjonalnym poziomie. Dzięki temu raz przyciągnięci reklamą klienci nie tylko zostaną z daną marką na dłużej, ale też przyjdą za nimi kolejni.